Mange danske SMV’er forsøger selv at stå for deres moms, skat og regnskab. Der kan nemlig være penge at spare, men det er ofte en rigtig dårlig investering.

Dels tager det dig langt mere tid end hvis en trænet og erfaren revisor udførte samme opgaver. Dels er der en overhængende fare for, at du overser muligheder eller laver markante regnskabsfejl.

Der er altså al mulig grund til at få hjælp til årsregnskabet og firmaets øvrige økonomiopgaver. Industrimagasinet ser nærmere på det i denne artikel. 

Få lavet regnskab fleksibelt og efter dine behov

Der er flere udbydere på markedet, som er fleksible og servicemindede når det kommer til at få lavet et årsregnskab og øvrige opgaver for dig som virksomhed.

Dels ved at de kan arbejde enten internt eller eksternt, alt efter hvad du foretrækker. Dels ved at du selv kan bestemme hvor meget hjælp du behøver. Det kan være du kun er presset i en begrænset periode, eller vil have permanent hjælp til dine økonomiske opgaver som skat, moms mv.

Hvis du er bekymret for prisen, kan du altid kræve en fast pris for opgaven, så du kan indpasse omkostningen i budgettet.

3 gode grunde til at outsource

Der er mange gode grunde til at outsource de virksomhedsopgaver, du ikke selv er ekspert inden for. Vi ser her nærmere på de 3 mest markante årsager til at vælge outsourcing, når virksomhedens skal effektiviseres og allokere ressourcerne på bedste vis:

  • Du får en ekspert til at udføre opgaven.
  • Du sparer selv tid, besvær og undgår irritationsmomentet.
  • Du får en fast sparringspartner, der kan bidrage med forslag og viden.

Hvad du lægger størst vægt på er sådan set ligegyldigt. Faktum er bare at mange danske SMV’er vælger at gøre det selv, frem for at udnytte mulighederne på markedet.

Det kan godt være du så sparer 5-10.000 kroner, men hvor meget tid bruger du selv på det? Og hvad kunne du have tjent, hvis du brugte samme mængder timer på forretningen og dine kunder!

Læs også: Styr på virksomhedens økonomi?